BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, September 6, 2010

MySpace nak muntah tgk kek mcm ni...mampukah korg semua memasukkan kek mcm ni ke dlm mulut huhu....MySpace

















cake divorce???

huhu...hari ni aku terjumpa sesuatu yg aku x pnh jumpa...kawan2 sume pun tentu terkejut tengok hehe MySpace hahaha jgn jd demam pas tengok sudah...


















Love Letter Generator

Ladybug Note Generator

it's me...

MySpace haii sume...lama da x jmpa kat ruangan blog ni MySpace hehehe..biasala hidup sbg student bz je ngan keja yg x pandai hbs2 MySpace..ye ke baca buku MySpace..bila la nak abis study ea MySpace da x sbr lagi da rasa hati ini MySpace..pas study keja MySpace kemudian tunaikan semua impian MySpace. lepas tu baru fikir pasal kahwin plak MySpace huhu...inilah kehidupan ku di masa depan MySpace hehehe..alangkah indahnya dunia jika semua yg kita impikan akan dapat kita capai MySpace..

Tuesday, April 6, 2010

RENUNGKANLAH..


BERSYUKURLAH SELALU


Apapun yang kita miliki sekarang jangan mengeluh walaupun payah mana sekalipun untuk kita menerima sesuatu perkara itu. Bersyukurlah selalu dengan apa yng kita miliki. Tuhan tahu apa yang terbaik untuk kita dan setiap apa yang berlaku dalam kehidupan kita adalah rencana yang terindah yang telah Dia tetapkan untuk hidup kita.

Dalam percintaan, Tuhan sengaja mahu kita bertemu dengan orang yang salah sebelum kita menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yang betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan nikmat pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut. Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yang lain akan terbuka tapi lazimnya kita akan memandang pintu yang telah tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu yang telahpun dibukakan untuk kita. Kita hidup bukan untuk memiliki kerana apa yang kita miliki di dunia tidak akan menjadi milik kita untuk selama-lamanya.

Memang benar yang kita tidak akan tahu apa yang telah kita miliki sehinggalah kita kehilangannya. Maka selagi kita memiliki sesuatu sayangilah ia dengan sepenuh hati dan bersyukurlah kerana kita telah dan pernah memilikinya. Memberi seseorang seluruh cinta anda bukanlah satu kepastian yang mereka akan menyintai anda kembali. Jangan harapkan cinta sebagai balasan. Nantikan sahaja ia untuk mekar di dalam hati mereka tapi sekiranya ia tidak, pastikanlah ia terus mekar di dalam hati anda. Ia cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang.

Carilah seseorang yang mampu membuatkan anda tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yang suram. Akan tiba satu ketika di dalam kehidupan apabila anda teramatkan rindukan seseorang sehingga anda ingin menggapainya dari mimpi anda dan memeluknya dengan sebenar.

Mimpilah apa yang ingin anda mimpikan, pergilah ke mana-mana yang ingin anda tujui dan jadilah apa yang anda inginkan kerana anda hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang ingin anda lakukan.

Jadilah bintang yang sentiasa bersinar untuk menerangi kegelapan orang lain kerana kita akan tersenyum puas selepas menolong orang di sekeliling kita. Janganlah jadi seperti api dalam sekam yang dalam diam membinasakan kehidupan orang lain.

KEK KEJAYAAN


Bahan-bahannya;
250 gm Daya usaha
100 gm Kesabaran
100 gm Keimanan
190 gm Keinsafan
150 gm Pengorbanan
150 gm Campuran akhlak mulia( boleh didapati dari didikan yang baik dan sempurna )
8 sudu teh rasa tanggungjawab
200 gm senyum secukup rasa

Cara-cara membuatnya:
  • Pukul semangat hingga menjadi kembang dan kental.
  • Masukkan usaha dan kesabaran, gaul sehingga sebati.
  • Masukkan keinsafan sedikit demi sedikit .
  • Biarkan adunan menjadi lembut.
  • Setelah itu campurkan keimanan , rasa tanggungjawab dan campuran akhlak mulia.
  • Ia perlulah dibungkus dengan kertas ingin tahu dan ingin mencuba.
  • Masukkan adunan tersebut ke dalam mangkuk bertimbang rasa dan tolak ansur.
  • Hiaslah dengan senyuman yang menawan kemudian bakar dengan tenaga yang ada.

U/p : Untuk mendapatkan kek yang cantik dan elok, jauhilah ia dari air mata putus asa walaupun setitik. Oleh kerana kek kejayaan ini amat sukar untuk dibuat, syabas kepada sesiapa jua yang berjaya melaksanakannya dengan baik.

Sunday, March 21, 2010

FRIENDSHIP....


Someone turned to me and asked

"How many friends have you?"
Why 10 or 20 friends I believe
And began to named a few...


A blessed one you are
To have so many friends
But think of what you're saying...
A friend is just not someone
To whom you say "Hello"


A friend is a tender shoulder
On which to softly cry
A well to pour your troubles down
And raise your spirits high


A friend is a hand to pull you up
From darkness and despair...
When all your other "so called" friends
Have helped to put you there


A true friend is an ally
Who can't be moved or bought
A voice to keep your name alive
When others have forgot


But most of all a friend has a true heart
For from the hearts of friends
There comes the greatest love of all!


So think about all this
For every word is true
And once again answer please...
How many friends have you?


After much thought I answered
I really only have just one
"It's You!"


A Friend Is Always Special
Because Friends Love You
Just Because You're You!















Sunday, March 14, 2010

KETAWA???



Percaya atau tidak, membuatkan diri ketawa boleh menjadi terapi terbaik tanpa kita sedari. Maklumlah, seratus kali ketawa sehari bersamaan dengan 10 minit berjoging. Ini sudah semestinya lebih mudah dilakukan berbanding berlari mengelilingi sebuah padang.

Seorang pakar psikologi Jerman, Dr. Michael Titze dalam kajiannya pernah berkata, secara purata, mereka yang hidup pada tahun 1950-an ketawa selama 18 minit sehari. Kini, kebanyakan kita hanya menghabiskan maksimum enam minit untuk ketawa setiap hari.

Berbanding orang dewasa, kanak-kanak lebih mudah tersentuh dan ceria. Sehari, mereka boleh ketawa sehingga 400 kali padahal orang dewasa secara purata hanya ketawa sebanyak 15 kali.


4 fakta tentang ketawa :

1. ketawa mungkin boleh mengurangkan risiko mendapat penyakit kardiovaskular. Para penyelidik dari pusat perubatan Universiti Maryland, Baltimore mendapati ketawa boleh mempengaruhi fungsi saluran darah. Ia akan mengembangkan bukaan dalaman bagi meningkatkan pengaliran darah.

2. ketawa selama 15 ninit sahaja sehari boleh membantu mengurangkan berat badan. Golongan saintis di university Vanderbilt Nashville, Tennesse mendapati setiap dos ketawa sehari boleh membakar sehingga 5 paun lemak dalam tempoh setahun.

3. tahukah anda bahawa ketawa itu boleh berjangkit?? Kini kajian saintifik membuktikan bahawa mereka yang terdengar suara gelak ketawa boleh memberi tindak balas kepada bahagian otak yang diaktifkan ketika kita tersenyum.

4. ketawalah untuk membuatkan organ-organ anda teransang. Menurut Mayo Clinic, ketawa dapat memperbaiki sistem imunisasi tubuh, melegakan kesakitan, tekanan mahupun sakit perut dan meningkatkan kepuasan diri.





Monday, March 1, 2010

LOVE IS CINTA...


kehadirannya tanpa disedari
namun kehadirannya membawa seribu erti
dan meninggalkan sejuta kenangan
mendewasakan setiap insan
itulah dia cinta

semasa mengalaminya semuanya indah
terasa dunia milik berdua
bila berpisah musnah segalanya
ikatan yang erat entah ke mana menghilangnya
inilah dunia percintaan

dunia cinta amatlah pelik
sekejap suka dan sekejap duka
pelbagai rasa menambahkan lagi perisa
untuk dikenang selama-lamanya
itulah dia cinta yang sebenar

cinta yang ikhlas tak terucap
namun hadir dari sinar mata
ia tak pandai berkata-kata
tapi lahir dari hati yang suci
itulah uniknya cinta